Kolmas nädal karantiini

Meie lapsed ja töötajad on jätkuvalt tegusad ja hoiavad tuju üleval ning vaimu terava! Millega siis sel nädalal tegeleti?

1. Pillikrattide nädalaväljakutse oli ilmavaatlus.

2. Murumunade õpetajad jagasid meililistis, kuidas rühma püsielanikel – kaladel läheb, ja tutvustasid lastele “Karujahi” ideed: kuna mänguplatsid on suletud, on lastel elu õues üsna igav. Et oleks õues midagi teha, kutsume kõiki aknale panema kaisukarusid või teisi loomakesi, mida lapsed saaksid “jahtida”. Kõike seda muidugi pidases kinni ohutusnõutest eriolukorras!
Loe lähemalt: https://eestielu.goodnews.ee/armas-algatus-pane-karud-laste-roomuks-aknale/?fbclid=IwAR3ot2yS-LbuciJSdMmBx4lbWe_LsIsgBpcwDPuPd0TJPVrXL8B2O2xP5tY

4. Musamiksid. Projekt “Seemned mulda” kogub tuure! Juba on näha esimesed tulemused. Lisaks sai meisterdatud, 1. aprillil nalja tehtud ning tegeletud kaunite kunstidega. Matemaatikas õppisime koostama erinevatest esemetest hulki. Muusikatunnis laulsime Youtube abil laulu “Kevad on käes” ning panime oma motoorse võimekuse proovile. KÕIK OLID VÄGA TUBLID!

5. Taibud. Sarnaselt eelmisele nädalale postitasid Taibude õpetajad igal hommikul video, kus õpetaja loeb muinasjuttu ja esitab lastele põnevaid küsimusi. Läbi lapsevanemate jõuavad küsimuste vastused ka õpetajateni. Samuti postitavad õpetajad lõuna ajal muinasjutu, et taibudel oleks mõnus oma õpetaja häält kuuldes väike uinak teha. Uue asjana tegid taibud sel nädalal videokõne. Tänu videkokõnele said lapsed kuulata ja ise rääkida sellest, kuidas neil on läinud ning mida põnevat on nad kodus teinud. Kolmapäeval tehtud videokõne ajal näitasid lapsed oma koduloomi ja meisterdusi. Lastele meeldis kõne väga ning seega lepiti kokku, et uuel nädalal kohtutakse jälle video vahendusel.

6. Rohekratid tegid sporti ja otsisid kevadet.

7. Jutulinnud naudivad praegu “pesaelu”, kevadet ja tervislikke eluviise. Rõhk on perega koos tegutsemisel, loovtegevusel ja sõnalisel eneseväljendusel. Õpetaja suhtleb peredega telefoni ja rühma listi kaudu, saadab neile mõtteid ja ideid ning edastab logopeedi, kunstiõpetaja ja muusiku tervitusi ja soovitusi ning rõõmustab saadud tagasiside, kirjade ja fotode üle. Järgime ikka oma rühma motot “Raamatud teevad meid targaks ja heaks, nendest igaüks õppima peaks!” ja see innustab meid raamatute abil kuulamisoskust, vaatlemisoskust, lugemisoskust ning teadmisi ammutama. 2. aprill oli rahvusvaheline lastekirjanduse päev ja sellest lähtuvalt said lapsed mõtte ise raamatuid valmistada või märkmiku, kuhu iga päev üks lugu või pilt oma tegemistest lisada, et seda hiljem lasteaias teistele tutvustada.  

8. Kukerpallid. Selle nädala jooksul vaatlesid ka Kukerpallid ilma. Vahelduseks võimlesid ja tantsisid. Siin üks näidis usina ilmavaatleja Hugo Eriku ülestähendustest. Ka kõik teised vaatlejad olid äärmiselt tublid!

9. Vandersellid on sellel nädalal sooritanud väga mitmekülgseid tegevusi. Lapsed on saanud võimaluse lahendada lisaks rühmameeskonna väljakutsetele ka muusikaõpetaja Merili ja liikumisõpetaja Liisi ülesandeid. Nii oleme me üheskoos kuulanud muusikat, liikunud looduses, koostanud lauamänge, mõistatnud mõistatusi ja isegi jõudnu tutvustada oma lemmik multifilme. Selle nädala krooniks oli kindlasti ühine veebivestlus läbi tänapäevaste moodsate tehnoloogiliste vahendite. Tore oli üksteist üle pika aja näha ning lihtsalt igapäeva tegevustest muljetada.

10. Keelesaksadel oli kaks vägevat väljakutset: koostada ise kodus üks vahva lauamäng ning pildistada ja filmida oma lemmiklooma (või lemmikkaisukat).

11. Meistermummid lahendasid sel nädalal muuhulgas ristsõna ja joonistasid pilte kevadlilledest. Õpetajad jagavad ristsõna ka teiega!

12. Pintselsabad. Meie pintselsabad on olnud tegusad! Ehitasid kodustest vahenditest erinevaid objekte, mis pakkusid palju rõõmu. Tutvusid numbritega 1-10ni, loendades oma mänguasju. Üks lapsevanem avastas, et auto numbrimärke uurides, jäävad numbrid paremini meelde. Siis pintselsabad maalisid kevadisi pilte ning meisterdasid parte heategevusliku pardiralli jaoks. Pintselsabad jagasid meiega oma lemmik lauamänge ning naljapäeva puhul tegid endast naljakaid pilte ning jagasid vahvaid nalju.

14. Pisipõnnid. Õpetajad koostasid Pisipõnnidele tegevuskalendri, mis toimub advendikalendri põhimõttel – iga päev avaneb uus aken uue tegevusega.  Tuleb luuletust lugeda, kevadlille otsida, võimelda jne. Mõnelt vanemalt on tulnud tagasiside, et lapsed juba ootavad uut päeva uue tegevusega. 

Lisaks käib tihe õppimine ja õpetamine õpetajalt-õpetajale – koostatud ja jagtud on õppevideosid tehnoloogiliste vahendite kasutamisest õppetöös, loodud uusi mänge (näiteks meie õpetaja Liis Pindise loodud mäng on kõigile kättesaadav siin) ja õppevahendeid ning jagatud üksteisega infot erinevate infotehnoloogiliste vahendite ja e-koolituste kohta (näiteks SIIN on üks vahva Vandersellide õpetajate koostatud memoriin). Kollektiivi koosolekud on ära peetud ZOOM keskkonna kaudu.

Meie maja muusikutel on aga käsil eriti äge töö – nimelt on taas valmimas ekstra meie majale uus laul koos viisiga! Liikumisõpetajad aga hoolitsevad meeskonna füüsilise tervise eest ja on koostanud õpetajatele trennivideod, et saaks kodus ikka piisavalt liigutada. Kokad valmistasid sel nädalal tervislikke punapeedi- ja porgandisnäkke.